Сітуацыя з чэргамі на граніцы: разбіраемся з фактамі
Сёння ўсё часцей з'яўляюцца публікацыі з крыклівымі загалоўкамі аб заторах на рубяжах краіны. Некаторыя крыніцы распавядаюць аб становішчы перад пунктамі пропуску, не жадаючы зірнуць на сапраўдныя прычыны з'яўлення чэргаў і паглыбіцца ў сутнасць працэсу перасячэння граніцы. Аднак без гэтага немагчыма зразумець, што ж там адбываецца на самай справе.

Давайце разбірацца!
Па-першае, грузавікі не «затрымаліся» і не «стаяць у заторы ці корку», а пастаянна рухаюцца. Беларускія пункты пропуску працуюць і рытмічна запускаюць аўтамабілі для афармлення. Аднак трэба разумець, калі сумежная дзяржава не "забірае" транспарт, то і месца для запуску новых грузавікоў у беларускім пункце пропуску не вызваляецца.
Прапускная здольнасць працуючых пунктаў пропуску ў адзін бок па напрамках:
Латвійскае-400 грузавікоў у суткі,
Літоўскае-1230 грузавікоў у суткі,
Польскае-2280 грузавікоў у суткі,
Украінскае-512 грузавікоў у суткі.
На прыкладзе самага загружанага кірунку-Літоўскага - каля 700 грузавікоў, якія знаходзяцца перад пунктамі пропуску па стане на 12: 00 19 кастрычніка, будуць аформленыя на працягу сённяшняга дня, а на іх месца прыедуць новыя. Зыходзячы з гэтай інфармацыі відавочна, што граніца працуе, затораў няма.
Адным з фактараў папулярнасці ў грузаперавозчыкаў маршруту менавіта праз Літву безумоўна з'яўляецца адсутнасць абмежаванняў па ўвозе паліва.
Па-другое, на шэрагу пагранпераходаў працэс чакання носіць выключна спланаваны па часе характар пры дапамозе сістэмы электроннай чаргі. Гэтая сістэма інфармуе вадзіцеляў аб выдзеленым спецыяльна для іх інтэрвале часу для ўезду ў пункт пропуску. Пры гэтым у сэрвісных зонах створаны ўсе ўмовы для камфортнага адпачынку і правядзення часу кіроўцаў.
Дарэчы, сёння раніцай каля 40% вадзіцеляў велікагрузаў ішлі менавіта праз тыя пункты пропуску, у якіх функцыянуе сістэма электроннай чаргі: Грыгароўшчына і Урбаны на латвійскім напрамку, Катлоўка - на літоўскім, Брузгі - на польскім.
З улікам пастаяннага росту аб'ёму перавозкі тавараў, сітуацыя не з'яўляецца стыхійнай. Тут варта адзначыць, што ў сувязі з гэтай тэндэнцыяй прапускная здольнасць беларускіх пунктаў пропуску пастаянна павялічваецца падчас іх мадэрнізацыі і рэканструкцыі.
Па-трэцяе-COVID-19. На дадзены момант сумежныя краіны ва ўмовах каранавіруснай інфекцыі зачынілі шэраг пунктаў пропуску, што павялічыла нагрузку на пагранічныя пераходы, якія працуюць. Так Літва не ажыццяўляе пропуск у двух з шасці наяўных аўтамабільных, з польскага боку гэтак жа два пункты пропуску з шасці не функцыянуюць, украінскі бок закрыў пяць пунктаў перасячэння граніцы з дванаццаці.
Ну і вядома ж не варта забываць аб тым, што колькасць грузавікоў, якія ідуць за граніцу, павялічваецца да выхадных і ў панядзелак-адны грузаперавозчыкі імкнуцца закрыць усе пытанні да канца працоўнага тыдня, іншыя толькі пачынаюць працаваць.
Чытайце нас і ў Telegram-канале пагранічнага ведамства!